Porsche 911 GT3: бърз, мощен, твърд и антиекологичен

Main July 23, 2013 | Speed-Press.com A- A+ 8615 views | no comments

Новото Porsche GT3 е предназначено за всички, които смятат обикновеното 911 за прекалено послушно. Въпреки многото електронни помощници и комфортния автоматик с два съединителя GT3 остава пуристки. Дори когато не атакувате завоите на Нюрбургринг, GT3 създава усещане като истински състезателен автомобил. Нормалните боксери от Цуфенхаузен работят почти толкова спокойно, колкото и 12-цилиндровия агрегат на луксозна лимузина. Но 3,8-литровият мотор на GT3 вибрира зловещо на празен ход и ръмжи като мечка, събудена след зимен сън, при първото подаване на газ. Вместо да „пее“ с култивиран тенорен глас той разтърсва земята с класически металически грохот. А когато пилотът избере спортния режим на трансмисията и отворите акустичните клапи в ауспуха, разбирате колко брутално шумен може да бъде GT3. В специалната програма скоростната кутия превключва на максимални обороти, а преди завой „връща“ до първа. Не напразно червената зона на оборотомера започва чак при 9000 об/мин – там, където разговорите с пътника отдавна са приключили.
Но автомобилът така и така не подтиква към комуникация – пасажерът направо си глътва граматиката, а водачът загубва ума и дума при бруталното ускорение на машината. С 475 конски сили и максимален въртящ момент 440 Нм Porsche-то мигновено достига 50 км/ч на първа предавка, а доста преди да ви се наложи да превключите на трета стрелката на километража вече сочи цифрата 80. И когато хронометерът отмерва 3,5 секунди от старта, суперспортистът е достигнал 100 км/ч, оставяйки ви без дъх. Човек чувства GT3 с всичките си сетива – звукът на двигателя нахлува от задната част, а ускорението може да ви накара да върнете обяда си – дори и когато се движите само направо.
Електрониката в GT3 работи прекрасно – защото човек няма нужда да изключва ESP-то, когато иска да се позабавлява. И ако забавлението е много лесно, то да караш това Porsche бавно се оказва адски трудно. Не става само да даваш газ. Защото със спринтирането си от 0 до 100 км/ч за 3,5 сек, максималната скорост от 315 км/ч и усещането като след цял ден във влакчето на ужасите ще накарат гърба ви да се изпоти, колената ви да омекнат и ръцете ви да се изморят. Без значение колко комфорт предлагат спортните седалки или колко добре охлажда климатикът.
Германците са се отказали от Start-Stop система, която е стандартна при повечето нови автомобили. Няма смисъл да говорим и за намален разход – а надали някой вярва на обявените от производителя 12,8 литра. 911 GT3 не разполага само с адски твърдо окачване и жаден за високи обороти двигатели, но и с убийствен дизайн. Никое друго серийно Porsche няма толкова голям спойлер, който трябва да задържи колата на пътя дори тогава, когато това изглежда невъзможно спрямо физичните закони. Porsche 911 GT3 ще бъде продавана от август на цени от около 272 000 лева.
Много карбон, много алкантара, истински алуминий, червени шевове и седалки тип „легени“ - кокпитът е много спортен, но въпреки това удобен.






 
Keywords:   Porsche, 911, porsche gt3
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...